Tartu Maraton 2023
Suusatamise seisukohast on olnud hea talv tänu kahele suusalaagrile. Seda tuli ära kasutada ning eelmisel aastal mõtiskletud ettevalmistus, 500 suusakilomeetrit, oli tänavu ka reaalsus. Korralike suusahuntide tasemeni küll ei küündi, kuid piisav, et lihased teaksid mida tegema peab. Küll aga ei realiseerinud mõtisklust uute suuskade osas. Käiku läksid ikka need vanad, läbivajunud ja kulunud põhjaga plaadid. Selles osas jätsin endale veel selge arenguruumi.
Pidamise valik oli tänavu keeruline. Lubati lumesadu, mis ka tuli. Arvestades enda suuskade nõrka painet, siis algselt tahtsin proovida ainult karestatud suusaga minna. Hommikul aga testisin karestust Tehavandil värskelt täistuisanud jäljes ning eriti optimistlik ei olnud. Seega panin viimasel hetkel ikkagi paksu kihi tahket pidamist alla.
Tuule ja tuisu tõttu tekkis rajal kohe hanerida, kus teistest mööduda oli tihti värske lume tõttu raske. Võimalust kohta parandada sain alates Matult kui pakuti pikemaid tõuse. Pidamine oli hea, kuid suured probleemid olid alla kogunevate lumepakkudega. Kõige hullem oli seis Harimäel, kus avatud alal oli rohkelt tuisulund ning pakkude tõttu tegelesin puhtalt suuskadel jooksmisega. Mõtlesin juba sarnaselt mõne teisega ka suusad alt võtta ja pakke kraapima hakata, kuid liipasin Harimäe tippu välja ning siis paaristõugete ja laskumise jõul sain mõnesaja meetri järgselt suurema osa klotsidest alt ära nühitud. Laskumise lõpus õnnestus ka ühele rongile end sappa haakida.
Pika raja peale hakkas häirima ka asjaolu, et eespool olid paljud uisusuusaga sõitjad vedanud sisse jälje, mis pidevalt hüples suusasoonte vahel, lõikas kurve ning püsis suure osa ajast ka soonte vahel. Eks see oli osalt ka värskest lumest tingitud, kuid mõnusaks klassikatehnikas rütmiliseks liikumiseks oli see kohutav.
Teise poole alguses liikusin koos ühe väiksema grupiga, kes libisesid mul laskumistel veidi eest, kuid tõusudel sain alati jälle kätte. Nii läks kenasti kuni Peebuni, kuid siis hakkasid laskumised ilma tõusudeta ning mul vajuti eest ära (isegi vastutuules, teiste taga, suurema massiga ei võimaldanud libisemine järel püsida). Selleks hetkeks oli ka igasugune määre suusa alt kadunud ning rühkisin omas tempos edasi. Viimase 15. kilomeetri siledatel lõikudel möödusid must paljud, olgugi, et paaristõuke tihedus oli mul mõnest 2x suurem.
Kokkuvõtvalt siis uuendatud tabel:
Pidamise valik oli tänavu keeruline. Lubati lumesadu, mis ka tuli. Arvestades enda suuskade nõrka painet, siis algselt tahtsin proovida ainult karestatud suusaga minna. Hommikul aga testisin karestust Tehavandil värskelt täistuisanud jäljes ning eriti optimistlik ei olnud. Seega panin viimasel hetkel ikkagi paksu kihi tahket pidamist alla.
Tuule ja tuisu tõttu tekkis rajal kohe hanerida, kus teistest mööduda oli tihti värske lume tõttu raske. Võimalust kohta parandada sain alates Matult kui pakuti pikemaid tõuse. Pidamine oli hea, kuid suured probleemid olid alla kogunevate lumepakkudega. Kõige hullem oli seis Harimäel, kus avatud alal oli rohkelt tuisulund ning pakkude tõttu tegelesin puhtalt suuskadel jooksmisega. Mõtlesin juba sarnaselt mõne teisega ka suusad alt võtta ja pakke kraapima hakata, kuid liipasin Harimäe tippu välja ning siis paaristõugete ja laskumise jõul sain mõnesaja meetri järgselt suurema osa klotsidest alt ära nühitud. Laskumise lõpus õnnestus ka ühele rongile end sappa haakida.
Pika raja peale hakkas häirima ka asjaolu, et eespool olid paljud uisusuusaga sõitjad vedanud sisse jälje, mis pidevalt hüples suusasoonte vahel, lõikas kurve ning püsis suure osa ajast ka soonte vahel. Eks see oli osalt ka värskest lumest tingitud, kuid mõnusaks klassikatehnikas rütmiliseks liikumiseks oli see kohutav.
Teise poole alguses liikusin koos ühe väiksema grupiga, kes libisesid mul laskumistel veidi eest, kuid tõusudel sain alati jälle kätte. Nii läks kenasti kuni Peebuni, kuid siis hakkasid laskumised ilma tõusudeta ning mul vajuti eest ära (isegi vastutuules, teiste taga, suurema massiga ei võimaldanud libisemine järel püsida). Selleks hetkeks oli ka igasugune määre suusa alt kadunud ning rühkisin omas tempos edasi. Viimase 15. kilomeetri siledatel lõikudel möödusid must paljud, olgugi, et paaristõuke tihedus oli mul mõnest 2x suurem.
Kokkuvõtvalt siis uuendatud tabel:
Tänavu ei olnud kohal eriti palju välismaalasi, mistõttu kohatulemus kindlasti juba seetõttu ligi 50 võrra parem. Aeg aga oli vastavuses rajaoludega. Asjalike suuskadega usun, et esisada oleks kergelt tulnud.
Üldiselt jäin päevaga rahule - sai korraliku koormuse.

Üldiselt jäin päevaga rahule - sai korraliku koormuse.
Kommentaarid
Postita kommentaar